02-04-2014 Een beginnetje - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Charlotte Boer - WaarBenJij.nu 02-04-2014 Een beginnetje - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Charlotte Boer - WaarBenJij.nu

02-04-2014 Een beginnetje

Door: Charlotte de Boer

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

02 April 2014 | Finland, Kouvola

Ik word wakker door het zonlicht dat tussen een kiertje van het gordijn piept en ik bedenk me dat ik nog best wat langer wil blijven liggen. Vannacht kon ik echt niet in slaap komen, het malen van gedachtestromen die voorbijkwamen verpeste de nachtrust. Ik doe, mijn inmiddels aangewende routine, in de ochtend en we vertrekken naar school.

‘Nog 1 laagje primer en we kunnen schilderen’ roep ik blij. Als we opschieten kan ik vandaag al met de achtergrond beginnen en daarom ben ik druk in de weer om mijn canvas voor te behandelen met gesso. Het doek staat mooi strak en tussen elke laag schuur ik het wat op om het oppervlak zo fijn mogelijk te krijgen. Tussen het drogen door probeer ik wat dingen af te maken van het schoolwerk in Nederland,wat best lastig is omdat de computers hier en de software zeer verouderd zijn. Ik kan er geen touw aan vast knopen. Zo compleet anders dan bij ons. Alle dingen die we tot nu toe hebben gedaan zijn echt heel erg leuk! Maar ik betwijfel het of je er een baan mee kunt krijgen. De ervaringen en het plezier zijn een verwelkoming en ik heb er dan ook nog steeds erg zin in. Mijn lijf denkt daar anders over, al een tijdje doet alles zeer en de hoofdpijnen zijn er niet minder om geworden. Ik noem het maar gewoon heimwee…

‘Yes! Ik kan nu beginnen!!’ flap ik eruit wanneer ik mijn eigen plekje heb ingericht. Ik heb mn eigen ezel uitgezocht en naar mn plekje gesleept verf opgescharreld, een kruk, kwasten en beginnen maar! Ik vraag advies over de technieken en de kleuren, en ik begin met mn eerste streek op papier. Best eng om te doen. Ik wil mijn doek niet verpesten, dat koste namelijk veel werk, en geld dus ik ga uiterst voorzichtig te werk. Na de achtergronden gedaan te hebben moet het nu eerst drogen, ik ben benieuwd! Morgen maar snel naar school en verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5075

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 12 April 2014

Studiereis naar Finland

Landen bezocht: