30-03-2014 De padvinders in actie! - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Charlotte Boer - WaarBenJij.nu 30-03-2014 De padvinders in actie! - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Charlotte Boer - WaarBenJij.nu

30-03-2014 De padvinders in actie!

Door: Charlotte de Boer

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

30 Maart 2014 | Finland, Kouvola

Ik steek mn neus in de lucht en snuif de frisse boslucht in, de mengeling van de kou, grond en bomen geven het echte buitenleven gevoel. Hier en daar glibberen we over wat ijs wat nog ligt te wachten om weggevaagd te worden door het voorjaarszonnetje. ‘Dat paadje daar ziet er wel leuk uit, zullen we daar in gaan?’Voordat Lisette de woorden heeft gezegd stapt ze het paadje in en klikt met enthousiasme op de knop van haar camera. We hebben besloten vandaag een wandeling te maken naar een meer wat vlakbij onze verblijfplaats ligt. Om de weg erheen wat spannender te maken slaan we een paadje af wat niet op de kaart staat. ‘Ik vind t best’ roep ik haar achterna en stap met dezelfde nieuwsgierigheid haar achterna. De bossen zijn schitterend, de ruwe rotsen die verspreid liggen geven de omgeving een robuuste en ruige uitstraling waardoor we ons twee avonturiers voelen. Hoewel de lente extreem vroeg is voor Finse begrippen is het op sommige stukken nog flink koud dus stappen we moedig verder. Op zoek naar het meer.

‘Nou dat valt wat tegen he?’zegt Lisette als we het meer zien. Ik snap de reactie wel. Er word gebouwd op het terrein rondom het meer waardoor alles er zanderig en industrieel uitziet. Om rond het meer te lopen is niet te doen dus schieten we maar een paar mooi plaatjes voordat we de bossen weer ontrekken. Het meer is bevroren en we zien een man zitten die aan het ijsvissen is, dat geeft natuurlijk een prachtig plaatje dus ook daar moet een foto van genomen worden, je bent toerist of je bent t niet.

‘Foto!’ roept Lisette en ik krijg haar camera om een paar mooie plaatjes van haar te maken in het bos. Ik vind het heerlijk om even zo bezig te zijn en er even uit te zijn. Bovendien zien we weer wat nieuws van de wereld en het is tot nu toe prachtig. Finland is rustig en sereen, tenminste als we door het bos lopen krijg ik dat gevoel. Er komt een kalmte over me heen waardoor mijn hoofd even op de dagdroom modus gaat en ik laat mezelf even lekker wegzakken in mijn gedachten.

  • 02 April 2014 - 15:29

    Tiny:

    Hallo vakantiegangers ")

    Heerlijk die uitgebreide reisverslagen van jullie.
    Volgens mij genieten jullier volop, mooi zo!
    Op een leuke manier kennis van t land, de mensen, de taal en de studie/opleidingen daar opdoen is fanatastisch natuurlijk.

    Tot gauw ziens
    grts
    Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5077

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 12 April 2014

Studiereis naar Finland

Landen bezocht: