24-03-2014 first day at school! - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Charlotte Boer - WaarBenJij.nu 24-03-2014 first day at school! - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Charlotte Boer - WaarBenJij.nu

24-03-2014 first day at school!

Door: Charlotte de Boer

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 Maart 2014 | Finland, Kouvola

Het is niet ver lopen naar school en het zonnetje is volop aanwezig. Als ik naar mijn voeten kijk besef ik dat die snowboots niet nodig waren, ach ja ze zitten wel lekker warm. Lisette brabbelt er gezellig op los naast me, wat de spanning wat doet verminderen. We lopen samen het gebouw binnen en gaan maar verlegen aan een tafeltje zitten omdat we geen flauw idee hebben waar we ons moeten melden. Eindelijk zien we een het bekende gezicht van mila die ons komt ophalen. De duitse studenten zijn laat dus moeten we nog even wachten voordat onze rondleiding door de school begint.

‘Je hebt t niet gehaald’ zegt Lisette zachtjes als we achter de groep aanhobbelen voor een rondleiding. ‘wat niet?’ vraag ik. ‘Je rekenexamen’ Het is alsof ik een klap in mijn gezicht krijg en ik voel gelijk tranen achter mijn ogen prikken. Lisette appt net met de meiden uit de klas in Nederland en de examenuitslagen zijn bekend. Er vormt zich gelijk een knoop in mijn maag en mijn vrolijke humeur kan ik in de prullenbak gooien. ‘Ik wil nu naar huis!’ snik ik. Ik heb keihard gewerkt om alles goed af te ronden dus dit voelt alsof de grond onder mn voeten wegzakt. Lisette heeft het ook niet gehaald en doet daar helemaal niet moeilijk over. ‘telt toch niet mee en maar 3 hebben het wel gehaald’ zegt ze schouderophalend en loopt weer met de kudde mee. Ik probeer tevergeefs mn tranen in te slikken en wilde dat ik thuis was om even rein zijn kalme stem te horen en zijn armen om me heen en te horen dat alles goed komt. Tenslotte slenter ik ook maar achter de groep aan.

De eerste jaars hebben een expositie in de ruimte die daarvoor bestemd is. We lopen voorbij de werken en Lisette en ik vinden het prachtig. Helemaal als we bedenken dat het eerste jaars zijn waardoor we erg onder de indruk zijn. Onze handen jeuken om zelf aan de slag te gaan en hopen ook dat we zelf zulke opdrachten krijgen om met verf te knoeien.

Na een vermoeiende dag met veel indrukken en veel Engels val ik met knallende hoofdpijn in slaap. En toch zit me dat examen totaal niet lekker,nog wat harder studeren dus….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 5073

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 12 April 2014

Studiereis naar Finland

Landen bezocht: